IT mezi paragrafy září 2019 | Konference
IT mezi paragrafy září 2019

Popis akce

Teze zákona o archivnictví a spisové službě, elektronizace postupů ve veřejné správě, metodika pro kontrolu spisové služby, změny v ochraně osobních údajů po přijetí Zákona o zpracování osobních údajů ve srovnání s Obecným nařízením (GDPR), vendor lock-in ve veřejném sektoru.

Témata:

  • Komplexní novelizace právního prostředí v oblasti archivnictví a spisové služby
  • Analýzy systémů spisových služeb, evidencí dokumentů a služeb vytvářejících důvěru pro elektronické transakce
  • Jmenné rejstříky a možnosti automatizovaného vyřizování dokumentů
  • Zákon o zpracování osobních údajů a rozdílná úprava ochrany osobních údajů ve srovnání s GDPR
  • Prevence vendor lock-in ve veřejném sektoru
  • Postup při přípravě výběrového řízení pro eSSL a ISSD

 

Závěrečná zpráva ke stažení ZDE.

Datum a čas

24/09/2019
09:00 - 15:00h

Místo

Hotel Grandior, Praha

Na Poříčí 1052/42

Praha 1

Z programu

Jiří Úlovec | Aktuální a budoucí vývoj v oblasti archivnictví a spisové služby
Ředitel odboru spisové služby a archivnictví Vás seznámí s aktuálním vývojem v souvislosti s akčním plánem rozvoje spisových služeb, který navazuje na proběhlé analýzy spisových služeb, systémů pro správu dokumentů a služeb vytvářejících důvěru pro elektronické transakce. Zaměří se také na další očekávané kroky v této oblasti a vývojem legislativních prací v letech 2019-2021.

Robert Piffl | Jmenné rejstříky a možnosti automatizovaného “úřadování” od 1.7.2019
Přednáška podrobně rozebere novou povinnost - vedení jmenných rejstříků u určených původců, probereme novelu vyhlášky č. 259/2012 Sb., která poprvé v České republice umožňuje i automatizované vyřizování dokumentů. V rámci části týkající se jmenných rejstříků budete seznámeni i s metodikou Ministerstva vnitra. Přednáška Vás upozorní i na aspekty týkající se související ochrany osobních údajů.

Karolína Šimůnková | Komplexní pohled na novelizace právních předpisů v oblasti archivnictví a spisové služby
Přednáška Vás seznámí se změnami v archivní a spisové legislativě, které se uskutečnily do současné doby a zároveň s očekávaným vývojem legislativy v této oblasti. Součástí budou informace o některých úskalích současného právního prostředí. 

Mgr. Petr Habarta | Zákon o zpracování osobních údajů
Příspěvek se zaměří na adaptaci Obecného nařízení o ochraně osobních údajů nově přijatým zákonem o zpracování osobních údajů, především pak na oblasti relevantní pro civilní veřejnou správu, jakož i na některé odlišnosti zákona o zpracování osobních údajů oproti předchozí vnitrostátní právní úpravě.

Mgr. et Mgr. Ing. Jan Tomíšek, CIPP/E | Prevence vendor lock-in při pořizování informačního systému
Příspěvek se zaměří na to, jak ve smlouvách na pořízení či úpravu informačního systému předcházet efektu vendor lock-in a co kromě prostého poskytnutí zdrojového kódu dále od dodavatele požadovat.

Miroslav Kunt, Robert Piffl | Úvod do problematiky výběrových řízení a systémů eSSL a ISSD
Seznámíme Vás s doporučovaným postupem při přípravě výběrového řízení pro eSSL a ISSD včetně vzorové “zadávací dokumentace pro eSSL”. V rámci příspěvku budete seznámeni s tím, jak by měla vypadat  “zadávací dokumentace” a jak by vypadat neměla.

Celý program

Přednášející


Jiří Úlovec
ředitel odboru archivní správy a spisové služby Ministerstva vnitra
PhDr. Jiří Úlovec je ředitelem odboru archivní správy a spisové služby Ministerstva vnitra

Robert Piffl
Poradce pro legislativu elektronických dokumentů
Ing. Robert Piffl vystudoval ČVUT FEL - katedru kybernetiky. Od roku 1992 se zabývá problematikou zejména elektronických forem dokumentů v rámci jejich životních cyklů a s tím související technologickými a legislativními aspekty. V letech 2010 - 2014 poradce náměstka ministra financí pro oblast e-dokumentů v gesci MF ČR, řešitel projektu e-fakturace na MF ČR, člen Národního fóra pro elektronickou fakturaci, zástupce MF v projektu "Elektronizace zadávání veřejných výběrových řízení", člen poradního orgánu ministra v oblasti elektronizace účetnictví a daňových předpisů, spoluautor právní úpravy zákona o dani z přidané hodnoty v souvislosti s elektronickou formou daňových dokladů.Od roku 2014 do roku 2018 poradce náměstka ministra vnitra pro ICT a komunikační technologie, člen poradního orgánu ministra vnitra - řídící skupiny eIDAS, člen pracovní skupiny pro e-fakturaci při RVIS, člen "Cooperation Network for Electronic identification” v rámci eIDAS. V současné době na Ministerstvu vnitra působí v týmu připravujícím nové právní předpisy v oblasti archivnictví a spisové služby.

Karolína Šimůnková
metodik, Národní archiv
Mgr. Karolína Šimůnková vystudovala Právnickou fakultu UK a Filozofickou fakultu UK. Od roku 2003 působila v Národním archivu v oddělení předarchivní péče, v letech 2012 – 2013 působila jako metodik spisové služby na odboru archivní správy a spisové služby Ministerstva vnitra. Od roku 2013 působí v Národním archivu nejprve jako vedoucí oddělení fondů státní správy z let 1945 - 1992, nyní jako metodik v oddělení kontroly výkonu spisové služby, fondů státní správy po roce 1992 a elektronických dokumentů. Externě vyučuje na FF UK v rámci oboru Veřejná správa a spisová služba.

Mgr. et Mgr. Ing. Jan Tomíšek, CIPP/E
vedoucí advokát, ROWAN LEGAL
Jan Tomíšek se věnuje právnímu poradenství zejména v oblastech softwarového práva, cloud computingu, ochrany osobních údajů, kybernetické bezpečnosti a elektronických transakcí. Vedle působení v advokacii je externím doktorandem na Ústavu práva a technologií Právnické fakulty Masarykovy univerzity, kde pravidelně vyučuje zejména témata softwarového práva a ochrany osobních údajů. Jan je absolventem Právnické fakulty, Fakulty informatiky a Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity. Kromě práva studoval kybernetickou bezpečnost a management. Je certifikovaným profesionálem v ochraně soukromí (CIPP/E) a držitelem ocenění Právník roku v kategorii Talent roku za rok 2016.

Mgr. Petr Habarta
odbor bezpečnostní politiky a prevence kriminality Ministerstva vnitra
Pracuje řadu let na Ministerstvu vnitra v odboru bezpečnostní politiky. Zaměřuje se na vnitrostátní a evropské policejní a bezpečnostní právo, právo ochrany osobních údajů a související právní oblasti.

Tomáš Bezouška
President Institutu pro správu dokumentů, Architekt kybernetické bezpečnosti MZ ČR
Tomáš Bezouška vystudoval obor Podnikatelská informatika na Technické univerzitě v Liberci. Působí v roli architekta kybernetické bezpečnosti na Ministerstvu zdravotnictví, kde je zodpovědný mj. za metodické vedení resortních organizací v oblasti informační a kybernetické bezpečnosti a podílí se na realizaci projektů s národním i celoevropským přesahem. Současně je zakladatelem a presidentem Institutu pro správu dokumentů, odborného spolku zaměřujícího se na správu (nejen) digitálních dokumentů především ve veřejném sektoru. Podílí se na celé řadě aktivit v oblasti elektronizace veřejné správy, je členem pracovních skupin a odborných panelů zaměřujících se na digitalizaci procesů a efektivní využívání moderních informačních a komunikačních technologií. Přednáší o tématech z oblasti řízení správy dokumentů a digitalizace procesů veřejné správy. Je držitelem certifikátů CISA (Certified Information Systems Auditor, ISACA), TOGAF, ITIL, aj.

Miroslav Kunt
archivář, Národní archiv
Ing. Miroslav Kunt pracuje jako archivář v Národním archivu

Další akce pořadatele

Cyber Attacks
Cyber Attacks

30/09/2021

Hotel Grandior, Praha

  • Ransomware
  • Phishing
  • DDoS útoky
IT mezi paragrafy
IT mezi paragrafy

12/10/2021

online

  • Příprava atestačních postupů eSSL
  • Převod agendy stavebních úřadů
  • Cloud ve veřejné správě
Bezpečnosť a dostupnosť dát
Bezpečnosť a dostupnosť dát

20/10/2021

Lindner Hotel Gallery Central

  • Trendy v ochrane a správe dát
  • Národné a EU normy
  • Prípadové štúdie
IT ve finančnictví
IT ve finančnictví

09/11/2021

online/onsite - bude upřesněno

  • Inovace ve finančním sektoru
  • Datová analýza
  • Právní aspekty
DEPO ve finálním znění
DEPO ve finálním znění

23/06/2021

online

  • Portál občana
  • Pravidla úřadování
  • E-dokumenty na cestách
Document Management Conference
Document Management Conference

25/05/2021

online

  • Kancelář v kapse
  • Automatizace procesů
  • Business Continuity and Recovery
DEPO v otázkách a odpovědích
  • Datové schránky a el. identifikace
  • Cloud ve veřejné správě
  • E-legalizace
DEPO a spisová služba
DEPO a spisová služba

05/05/2021

online

  • Vývoj legislativy
  • Změny ve vedení spisové služby
  • Atestace systémů eSSL
Bankovní identita
Bankovní identita

21/04/2021

online

  • Bankovní identita v souvislostech
  • Jak se napojit?
  • Případové studie a ukázky
Brunch s Rancher
Brunch s Rancher

31/03/2021

online

  • Open source řešení pro správu Kubernetes clusterů
  • Napříč datovými centry i cloudy
IT Security Workshop
IT Security Workshop

23/03/2021

online

  • Obrana proti kybernetickým útokům
  • Legislativní změny
  • Ochrana dat
Důvěryhodná veřejná správa
  • Významné informační systémy dle ZoKB
  • Systémy spisových služeb
  • Změny a vývoj Národního standardu
Co přinese DEPO?
Co přinese DEPO?

15/12/2020

online

  • Změny zákonů
  • Atestace systémů spisových služeb
  • Jmenné rejstříky
Zavedení kontejnerové platformy
  • Migrace aplikací na platformu
  • Řešení pro kontejnerové projekty
Endian UTM
Endian UTM

25/06/2020

webinář

  • Klíčové vlastnosti
  • Konfigurace systému
  • Jednotné ovládací prostředí
Od zítra digitálně: veřejný sektor
  • Digitalizace veřejné správy
  • Nesprávný úřední postup
  • Služební zákon a digitalizace
Obáváte se cílených útoků?
Obáváte se cílených útoků?

11/06/2020

webinář

  • Plně lokalizované řešení Bitdefender
  • Pokročilé mechanismy ochrany
  • Technologie HyperDetect ™
Od zítra digitálně: soukromý sektor
  • Elektronické uzavírání smluv
  • Komunikace se zaměstnanci
  • Elektronické podepisování
Elektronická identifikace
Elektronická identifikace

28/04/2020

webinář

  • Principy a úrovně záruk
  • Nové povinnosti od 1.7.2020
  • Ztráta e-identity
Online prodejcem ze dne na den?
Online prodejcem ze dne na den?

22/04/2020

webinář

  • Přechod na online prodej
  • Nastavení obchodních podmínek
  • Nové povinnosti vůči spotřebitelům
Elektronické podpisy
Elektronické podpisy

21/04/2020

webinář

  • Druhy certifikátů
  • Mýty o časových razítkách
  • Vícenásobné podepisování
IT projekt v ohrožení
IT projekt v ohrožení

16/04/2020

webinář

  • Pozastavení projektu
  • Důsledky prodlení
  • Korektní ukončení projektu
Elektronická fakturace a oběh dokladů
  • Pravidla práce s e-fakturami
  • Oběh daň. dokladů v nouzovém stavu
  • Příjem a zpracování došlých faktur
Práce s e-dokumenty v nouzovém stavu
  • Požadavky dle právních předpisů
  • Zjednodušení v nouzovém stavu
  • Práce z domova a na dálku
Právní aspekty nouzového stavu
Právní aspekty nouzového stavu

31/03/2020

webinář

  • Pracovněprávní vztahy
  • Smluvní právo
  • Podpora zaměstnavatelů a OSVČ

Partneři konference

Mediální partneři

Pořadatel

Exponet s.r.o.

Již od roku 2000 se věnujeme event managementu, za sebou máme stovky realizovaných akcí a pěknou řádku spokojených klientů. Stejně dlouho pořádáme odborné IT konference, které si kladou za cíl seznamovat účastníky s novinkami v oboru, případovými studiemi i nabídkou produktů společností.