IT mezi paragrafy září 2019 | Konference
IT mezi paragrafy září 2019

Popis akce

Teze zákona o archivnictví a spisové službě, elektronizace postupů ve veřejné správě, metodika pro kontrolu spisové služby, změny v ochraně osobních údajů po přijetí Zákona o zpracování osobních údajů ve srovnání s Obecným nařízením (GDPR), vendor lock-in ve veřejném sektoru.

Témata:

  • Komplexní novelizace právního prostředí v oblasti archivnictví a spisové služby
  • Analýzy systémů spisových služeb, evidencí dokumentů a služeb vytvářejících důvěru pro elektronické transakce
  • Jmenné rejstříky a možnosti automatizovaného vyřizování dokumentů
  • Zákon o zpracování osobních údajů a rozdílná úprava ochrany osobních údajů ve srovnání s GDPR
  • Prevence vendor lock-in ve veřejném sektoru
  • Postup při přípravě výběrového řízení pro eSSL a ISSD

 

Závěrečná zpráva ke stažení ZDE.

Datum a čas

24/09/2019
09:00 - 15:00h

Místo

Hotel Grandior, Praha

Na Poříčí 1052/42

Praha 1

Z programu

PhDr. Jiří Úlovec | Aktuální a budoucí vývoj v oblasti archivnictví a spisové služby
Ředitel odboru spisové služby a archivnictví Vás seznámí s aktuálním vývojem v souvislosti s akčním plánem rozvoje spisových služeb, který navazuje na proběhlé analýzy spisových služeb, systémů pro správu dokumentů a služeb vytvářejících důvěru pro elektronické transakce. Zaměří se také na další očekávané kroky v této oblasti a vývojem legislativních prací v letech 2019-2021.

Ing. Robert Piffl | Jmenné rejstříky a možnosti automatizovaného “úřadování” od 1.7.2019
Přednáška podrobně rozebere novou povinnost - vedení jmenných rejstříků u určených původců, probereme novelu vyhlášky č. 259/2012 Sb., která poprvé v České republice umožňuje i automatizované vyřizování dokumentů. V rámci části týkající se jmenných rejstříků budete seznámeni i s metodikou Ministerstva vnitra. Přednáška Vás upozorní i na aspekty týkající se související ochrany osobních údajů.

Mgr. Karolína Šimůnková | Komplexní pohled na novelizace právních předpisů v oblasti archivnictví a spisové služby
Přednáška Vás seznámí se změnami v archivní a spisové legislativě, které se uskutečnily do současné doby a zároveň s očekávaným vývojem legislativy v této oblasti. Součástí budou informace o některých úskalích současného právního prostředí. 

Mgr. Petr Habarta | Zákon o zpracování osobních údajů
Příspěvek se zaměří na adaptaci Obecného nařízení o ochraně osobních údajů nově přijatým zákonem o zpracování osobních údajů, především pak na oblasti relevantní pro civilní veřejnou správu, jakož i na některé odlišnosti zákona o zpracování osobních údajů oproti předchozí vnitrostátní právní úpravě.

Mgr. et Mgr. Ing. Jan Tomíšek, CIPP/E | Prevence vendor lock-in při pořizování informačního systému
Příspěvek se zaměří na to, jak ve smlouvách na pořízení či úpravu informačního systému předcházet efektu vendor lock-in a co kromě prostého poskytnutí zdrojového kódu dále od dodavatele požadovat.

Ing. Miroslav Kunt, Ing. Robert Piffl | Úvod do problematiky výběrových řízení a systémů eSSL a ISSD
Seznámíme Vás s doporučovaným postupem při přípravě výběrového řízení pro eSSL a ISSD včetně vzorové “zadávací dokumentace pro eSSL”. V rámci příspěvku budete seznámeni s tím, jak by měla vypadat  “zadávací dokumentace” a jak by vypadat neměla.

Celý program

Přednášející


PhDr. Jiří Úlovec
ředitel odboru archivní správy a spisové služby Ministerstva vnitra

Ing. Robert Piffl
Document Management Expert
Vystudoval ČVUT FEL - katedru kybernetiky. Od roku 1992 se zabývá problematikou zejména elektronických forem dokumentů v rámci jejich životních cyklů a s tím související technologickými a legislativními aspekty. V letech 2010 - 2014 poradce náměstka ministra financí pro oblast e-dokumentů v gesci MF ČR, řešitel projektu e-fakturace na MF ČR, člen Národního fóra pro elektronickou fakturaci, zástupce MF v projektu "Elektronizace zadávání veřejných výběrových řízení", člen poradního orgánu ministra v oblasti elektronizace účetnictví a daňových předpisů, spoluautor právní úpravy zákona o dani z přidané hodnoty v souvislosti s elektronickou formou daňových dokladů.Od roku 2014 do roku 2018 poradce náměstka ministra vnitra pro ICT a komunikační technologie, člen poradního orgánu ministra vnitra - řídící skupiny eIDAS, člen pracovní skupiny pro e-fakturaci při RVIS, člen "Cooperation Network for Electronic identification” v rámci eIDAS. V současné době na Ministerstvu vnitra působí v týmu připravujícím nové právní předpisy v oblasti archivnictví a spisové služby.

Mgr. Karolína Šimůnková
metodik, Národní archiv
Karolína Šimůnková vystudovala Právnickou fakultu UK a Filozofickou fakultu UK. Od roku 2003 působila v Národním archivu v oddělení předarchivní péče, v letech 2012 – 2013 působila jako metodik spisové služby na odboru archivní správy a spisové služby Ministerstva vnitra. Od roku 2013 působí v Národním archivu nejprve jako vedoucí oddělení fondů státní správy z let 1945 - 1992, nyní jako metodik v oddělení kontroly výkonu spisové služby, fondů státní správy po roce 1992 a elektronických dokumentů. Externě vyučuje na FF UK v rámci oboru Veřejná správa a spisová služba.

Mgr. et Mgr. Ing. Jan Tomíšek, CIPP/E
senior advokát kanceláře ROWAN LEGAL
Jan Tomíšek se věnuje právnímu poradenství zejména v oblastech softwarového práva, cloud computingu, ochrany osobních údajů, kybernetické bezpečnosti a elektronických transakcí. Vedle působení v advokacii je externím doktorandem na Ústavu práva a technologií Právnické fakulty Masarykovy univerzity, kde pravidelně vyučuje zejména témata softwarového práva a ochrany osobních údajů. Jan je absolventem Právnické fakulty, Fakulty informatiky a Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity. Kromě práva studoval kybernetickou bezpečnost a management. Je certifikovaným profesionálem v ochraně soukromí (CIPP/E) a držitelem ocenění Právník roku v kategorii Talent roku za rok 2016.

Mgr. Petr Habarta
odbor bezpečnostní politiky a prevence kriminality Ministerstva vnitra
Pracuje řadu let na Ministerstvu vnitra v odboru bezpečnostní politiky. Zaměřuje se na vnitrostátní a evropské policejní a bezpečnostní právo, právo ochrany osobních údajů a související právní oblasti.

Tomáš Bezouška, CISA
President Institutu pro správu dokumentů, Architekt kybernetické bezpečnosti Ministerstva zdravotnictví
Tomáš Bezouška vystudoval obor Podnikatelská informatika na Technické univerzitě v Liberci. Působí v roli architekta kybernetické bezpečnosti na Ministerstvu zdravotnictví, kde je zodpovědný mj. za metodické vedení resortních organizací v oblasti informační a kybernetické bezpečnosti a podílí se na realizaci projektů s národním i celoevropským přesahem. Současně je zakladatelem a presidentem Institutu pro správu dokumentů, odborného spolku zaměřujícího se na správu (nejen) digitálních dokumentů především ve veřejném sektoru. Podílí se na celé řadě aktivit v oblasti elektronizace veřejné správy, je členem pracovních skupin a odborných panelů zaměřujících se na digitalizaci procesů a efektivní využívání moderních informačních a komunikačních technologií. Přednáší o tématech z oblasti řízení správy dokumentů a digitalizace procesů veřejné správy. Je držitelem certifikátů CISA (Certified Information Systems Auditor, ISACA), TOGAF, ITIL, aj.

Ing. Miroslav Kunt
archivář, Národní archiv

Další akce pořadatele

Umíme důvěryhodně úřadovat?
Umíme důvěryhodně úřadovat?

28/01/2020

Hotel Grandior, Praha

  • Přehled nové legislativy
  • Digitální kontinuita úřadu
  • Nesprávný úřední postup
IT Security Workshop
IT Security Workshop

19/03/2020

Hotel Grandior, Praha

  • Umělá inteligence v detekci hrozeb
  • Ochrana dat
  • Bezpečnost kritické infrastruktury
IT mezi paragrafy
IT mezi paragrafy

21/04/2020

Hotel Grandior, Praha

  • Elektronické úřadování
  • Archivnictví a spisová služba
  • Změna přístupu do základních registrů
Document Management Conference
Document Management Conference

26/05/2020

Konferenční centrum City, Praha

  • Automatizované vytěžování dokumentů
  • Moderní ECM systémy
  • Elektronické právní jednání
IT ve finančnictví
IT ve finančnictví

20/11/2019

Hotel Grandior, Praha

  • Příležitosti a rizika umělé inteligence
  • Kyberbezpečnost
  • Data a datové analýzy
Bezpečnosť a dostupnosť dát
Bezpečnosť a dostupnosť dát

24/10/2019

Holiday Inn Bratislava

  • Umelá inteligencia v IT bezpečnosti
  • Enterprise mobility management
  • Detekcia a response incidentov
Data Management Workshop
Data Management Workshop

09/10/2019

Konferenční centrum City, Praha

  • Efektivní správa dat
  • Zabezpečení dat
  • Právní rámec práce s daty

Partneři konference

Mediální partneři

Pořadatel

Exponet s.r.o.

Již od roku 2000 se věnujeme event managementu, za sebou máme stovky realizovaných akcí a pěknou řádku spokojených klientů. Stejně dlouho pořádáme odborné IT konference, které si kladou za cíl seznamovat účastníky s novinkami v oboru, případovými studiemi i nabídkou produktů společností.