IT mezi paragrafy září 2019 | Konference
IT mezi paragrafy září 2019

Popis akce

Teze zákona o archivnictví a spisové službě, elektronizace postupů ve veřejné správě, metodika pro kontrolu spisové služby, změny v ochraně osobních údajů po přijetí Zákona o zpracování osobních údajů ve srovnání s Obecným nařízením (GDPR), vendor lock-in ve veřejném sektoru.

Témata:

  • Komplexní novelizace právního prostředí v oblasti archivnictví a spisové služby
  • Analýzy systémů spisových služeb, evidencí dokumentů a služeb vytvářejících důvěru pro elektronické transakce
  • Jmenné rejstříky a možnosti automatizovaného vyřizování dokumentů
  • Zákon o zpracování osobních údajů a rozdílná úprava ochrany osobních údajů ve srovnání s GDPR
  • Prevence vendor lock-in ve veřejném sektoru
  • Postup při přípravě výběrového řízení pro eSSL a ISSD

 

Závěrečná zpráva ke stažení ZDE.

Datum a čas

24/09/2019
09:00 - 15:00h

Místo

Hotel Grandior, Praha

Na Poříčí 1052/42

Praha 1

Z programu

PhDr. Jiří Úlovec | Aktuální a budoucí vývoj v oblasti archivnictví a spisové služby
Ředitel odboru spisové služby a archivnictví Vás seznámí s aktuálním vývojem v souvislosti s akčním plánem rozvoje spisových služeb, který navazuje na proběhlé analýzy spisových služeb, systémů pro správu dokumentů a služeb vytvářejících důvěru pro elektronické transakce. Zaměří se také na další očekávané kroky v této oblasti a vývojem legislativních prací v letech 2019-2021.

Ing. Robert Piffl | Jmenné rejstříky a možnosti automatizovaného “úřadování” od 1.7.2019
Přednáška podrobně rozebere novou povinnost - vedení jmenných rejstříků u určených původců, probereme novelu vyhlášky č. 259/2012 Sb., která poprvé v České republice umožňuje i automatizované vyřizování dokumentů. V rámci části týkající se jmenných rejstříků budete seznámeni i s metodikou Ministerstva vnitra. Přednáška Vás upozorní i na aspekty týkající se související ochrany osobních údajů.

Mgr. Karolína Šimůnková | Komplexní pohled na novelizace právních předpisů v oblasti archivnictví a spisové služby
Přednáška Vás seznámí se změnami v archivní a spisové legislativě, které se uskutečnily do současné doby a zároveň s očekávaným vývojem legislativy v této oblasti. Součástí budou informace o některých úskalích současného právního prostředí. 

Mgr. Petr Habarta | Zákon o zpracování osobních údajů
Příspěvek se zaměří na adaptaci Obecného nařízení o ochraně osobních údajů nově přijatým zákonem o zpracování osobních údajů, především pak na oblasti relevantní pro civilní veřejnou správu, jakož i na některé odlišnosti zákona o zpracování osobních údajů oproti předchozí vnitrostátní právní úpravě.

Mgr. et Mgr. Ing. Jan Tomíšek, CIPP/E | Prevence vendor lock-in při pořizování informačního systému
Příspěvek se zaměří na to, jak ve smlouvách na pořízení či úpravu informačního systému předcházet efektu vendor lock-in a co kromě prostého poskytnutí zdrojového kódu dále od dodavatele požadovat.

Ing. Miroslav Kunt, Ing. Robert Piffl | Úvod do problematiky výběrových řízení a systémů eSSL a ISSD
Seznámíme Vás s doporučovaným postupem při přípravě výběrového řízení pro eSSL a ISSD včetně vzorové “zadávací dokumentace pro eSSL”. V rámci příspěvku budete seznámeni s tím, jak by měla vypadat  “zadávací dokumentace” a jak by vypadat neměla.

Celý program

Přednášející


PhDr. Jiří Úlovec
ředitel odboru archivní správy a spisové služby Ministerstva vnitra

Ing. Robert Piffl
Document Management Expert
Vystudoval ČVUT FEL - katedru kybernetiky. Od roku 1992 se zabývá problematikou zejména elektronických forem dokumentů v rámci jejich životních cyklů a s tím související technologickými a legislativními aspekty. V letech 2010 - 2014 poradce náměstka ministra financí pro oblast e-dokumentů v gesci MF ČR, řešitel projektu e-fakturace na MF ČR, člen Národního fóra pro elektronickou fakturaci, zástupce MF v projektu "Elektronizace zadávání veřejných výběrových řízení", člen poradního orgánu ministra v oblasti elektronizace účetnictví a daňových předpisů, spoluautor právní úpravy zákona o dani z přidané hodnoty v souvislosti s elektronickou formou daňových dokladů.Od roku 2014 do roku 2018 poradce náměstka ministra vnitra pro ICT a komunikační technologie, člen poradního orgánu ministra vnitra - řídící skupiny eIDAS, člen pracovní skupiny pro e-fakturaci při RVIS, člen "Cooperation Network for Electronic identification” v rámci eIDAS. V současné době na Ministerstvu vnitra působí v týmu připravujícím nové právní předpisy v oblasti archivnictví a spisové služby.

Mgr. Karolína Šimůnková
metodik, Národní archiv
Karolína Šimůnková vystudovala Právnickou fakultu UK a Filozofickou fakultu UK. Od roku 2003 působila v Národním archivu v oddělení předarchivní péče, v letech 2012 – 2013 působila jako metodik spisové služby na odboru archivní správy a spisové služby Ministerstva vnitra. Od roku 2013 působí v Národním archivu nejprve jako vedoucí oddělení fondů státní správy z let 1945 - 1992, nyní jako metodik v oddělení kontroly výkonu spisové služby, fondů státní správy po roce 1992 a elektronických dokumentů. Externě vyučuje na FF UK v rámci oboru Veřejná správa a spisová služba.

Mgr. et Mgr. Ing. Jan Tomíšek, CIPP/E
senior advokát kanceláře ROWAN LEGAL
Jan Tomíšek se věnuje právnímu poradenství zejména v oblastech softwarového práva, cloud computingu, ochrany osobních údajů, kybernetické bezpečnosti a elektronických transakcí. Vedle působení v advokacii je externím doktorandem na Ústavu práva a technologií Právnické fakulty Masarykovy univerzity, kde pravidelně vyučuje zejména témata softwarového práva a ochrany osobních údajů. Jan je absolventem Právnické fakulty, Fakulty informatiky a Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity. Kromě práva studoval kybernetickou bezpečnost a management. Je certifikovaným profesionálem v ochraně soukromí (CIPP/E) a držitelem ocenění Právník roku v kategorii Talent roku za rok 2016.

Mgr. Petr Habarta
odbor bezpečnostní politiky a prevence kriminality Ministerstva vnitra
Pracuje řadu let na Ministerstvu vnitra v odboru bezpečnostní politiky. Zaměřuje se na vnitrostátní a evropské policejní a bezpečnostní právo, právo ochrany osobních údajů a související právní oblasti.

Tomáš Bezouška
President Institutu pro správu dokumentů, Architekt kybernetické bezpečnosti Ministerstva zdravotnictví
Tomáš Bezouška vystudoval obor Podnikatelská informatika na Technické univerzitě v Liberci. Působí v roli architekta kybernetické bezpečnosti na Ministerstvu zdravotnictví, kde je zodpovědný mj. za metodické vedení resortních organizací v oblasti informační a kybernetické bezpečnosti a podílí se na realizaci projektů s národním i celoevropským přesahem. Současně je zakladatelem a presidentem Institutu pro správu dokumentů, odborného spolku zaměřujícího se na správu (nejen) digitálních dokumentů především ve veřejném sektoru. Podílí se na celé řadě aktivit v oblasti elektronizace veřejné správy, je členem pracovních skupin a odborných panelů zaměřujících se na digitalizaci procesů a efektivní využívání moderních informačních a komunikačních technologií. Přednáší o tématech z oblasti řízení správy dokumentů a digitalizace procesů veřejné správy. Je držitelem certifikátů CISA (Certified Information Systems Auditor, ISACA), TOGAF, ITIL, aj.

Ing. Miroslav Kunt
archivář, Národní archiv

Další akce pořadatele

Elektronická fakturace a oběh dokladů
  • Pravidla práce s e-fakturami
  • Oběh daň. dokladů v nouzovém stavu
  • Příjem a zpracování došlých faktur
IT projekt v ohrožení
IT projekt v ohrožení

16/04/2020

webinář

  • Pozastavení projektu
  • Důsledky prodlení
  • Korektní ukončení projektu
Document Management Conference
Document Management Conference

12/05/2020

online

  • Automatizované vytěžování dokumentů
  • Moderní ECM systémy
  • Elektronické právní jednání
IT Security Workshop
IT Security Workshop

31/12/2020

Termín a místo budou upřesněny

  • Obrana proti kybernetickým útokům
  • Umělá inteligence v detekci hrozeb
  • Řízení rizik
IT mezi paragrafy
IT mezi paragrafy

31/12/2020

Termín a místo budou upřesněny

  • Elektronické úřadování
  • Archivnictví a spisová služba
  • Změna přístupu do základních registrů
Document Management Conference
Document Management Conference

31/12/2020

Termín a místo budou upřesněny

  • Automatizované vyťažovanie dokumentov
  • Moderné ECM systémy
  • Elektronické právne konanie
Právní aspekty nouzového stavu
Právní aspekty nouzového stavu

31/03/2020

webinář

  • Pracovněprávní vztahy
  • Smluvní právo
  • Podpora zaměstnavatelů a OSVČ
Umíme důvěryhodně úřadovat?
Umíme důvěryhodně úřadovat?

28/01/2020

Hotel Grandior, Praha

  • Přehled nové legislativy
  • Digitální kontinuita úřadu
  • Nesprávný úřední postup
IT ve finančnictví
IT ve finančnictví

20/11/2019

Hotel Grandior, Praha

  • Příležitosti a rizika umělé inteligence
  • Kyberbezpečnost
  • Data a datové analýzy
Bezpečnosť a dostupnosť dát
Bezpečnosť a dostupnosť dát

24/10/2019

Holiday Inn Bratislava

  • Umelá inteligencia v IT bezpečnosti
  • Enterprise mobility management
  • Detekcia a response incidentov
Data Management Workshop
Data Management Workshop

09/10/2019

Konferenční centrum City, Praha

  • Efektivní správa dat
  • Zabezpečení dat
  • Právní rámec práce s daty

Partneři konference

Mediální partneři

Pořadatel

Exponet s.r.o.

Již od roku 2000 se věnujeme event managementu, za sebou máme stovky realizovaných akcí a pěknou řádku spokojených klientů. Stejně dlouho pořádáme odborné IT konference, které si kladou za cíl seznamovat účastníky s novinkami v oboru, případovými studiemi i nabídkou produktů společností.