IT mezi paragrafy

Přednášející


Robert Piffl
Poradce pro legislativu elektronických dokumentů

Robert Piffl

Ing. Robert Piffl vystudoval ČVUT FEL - katedru kybernetiky. Od roku 1992 se zabývá problematikou zejména elektronických forem dokumentů v rámci jejich životních cyklů a souvisejícími technologickými a legislativními aspekty. V letech 2005-2009 působil na Ministerstvu financí v autorském kolektivu připravujícím nový zákon o účetnictví a zákona o auditorech, účastnil se expertních jednání na mezinárodní úrovni v projektu ČSÚIS a v roce 2008 společně s kolektivem autorů dokončil práce na prováděcích předpisech k zákonu o účetnictví. Následně v letech 2010-2014 poradce náměstka ministra financí pro oblast e-dokumentů v gesci MF ČR, řešitel projektu e-fakturace na MF ČR, člen Národního fóra pro elektronickou fakturaci, zástupce MF v projektu "Elektronizace zadáváni veřejných výběrových řízení”, člen poradního orgánu ministra v oblasti elektronizace účetnictví a daňových předpisů, spoluautor právní úpravy zákona o dani z přidané hodnoty v souvislosti s elektronickou formou daňových dokladů. Od roku 2014 do roku 2018 poradce náměstka ministra vnitra pro ICT a komunikační technologie, člen poradního orgánu ministra vnitra - řídící skupiny elDAS, člen pracovní skupiny pro e-fakturaci při RVIS, člen "Cooperation Network for Electronic identification” v rámci elDAS. V současné době na Ministerstvu vnitra působí v týmu připravujícím nové právní předpisy v oblasti archivnictví a spisové služby. Společně s kolektivem autorů spoluautor publikace "Nařízení eIDAS: Komentář - Josef Donát, Robert Piffl, Martin Maisner”. Jako specialista na problematikou elektronických dokumentů a jejich evidence se detailní znalostí právních úprav je členem expertního týmu Institutu pro správu dokumentů a podílel se v roce 2021 na detailní analýze problematiky související s novu právní úpravou v oblasti stavebního práva v rámci veřejné zakázky pro MMR. V roce 2021 je též spoluautorem právní úpravy - vyhlášky upravující podmínky vedení zdravotnické dokumentace v elektronické podobě. V roce 2021 se aktivně podílel na práci pracovní skupiny při CEF e-Archiving, je členem pracovní skupiny pro tvorbu nového standardu elektronické fakturace a spoluautorem návrhu nového formátu pro elektronickou fakturaci ISDOC/PDF-A. V roce 2021 připravoval pro Odbor archivní správy a spisové služby na Ministerstvu vnitra návrhy materiálů k atestacím eSSL a připravoval s experty z Národního archivu novelizaci vyhlášky o podrobnostech výkonu spisové služby a dále pak na návrhu úpravy Národního standardu pro eSSL. V současné době též působí jako odborný poradce pro ŘSD v oblasti elektronických dokumentů, přičemž v rámci projektů v ŘSD se též zabývá problematikou CDE a BIM, kde posuzuje realizovat řešení tak, aby byly v souladu s právními úpravami.

Michaela Holíková
Associate, Rowan Legal

Michaela Holíková

Mgr. Michaela Holíková se v advokátní kanceláři ROWAN LEGAL specializuje na poradenství v oblasti kybernetické bezpečnosti, digitální odolnosti a celkového nastavení security compliance procesů korporátních i veřejnoprávních subejktů . Má bohaté zkušenosti s vyjednáváním smluvních požadavků v rámci řízení bezpečnosti dodavatelského řetězce, řízení rizik a zavádění systémů řízení kybernetické bezpečnosti. Je absolventkou Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně.

Samuel Král
Advokát, Senior Associate, ROWAN LEGAL

Samuel Král

JUDr. Samuel Král se v týmu advokátní kanceláře ROWAN LEGAL zaměřuje na oblast práva duševního vlastnictví, IT, kybernetické bezpečnosti, franšízingu a obecné smluvní agendy mezi podnikateli. Mezi jeho klienty patří české a mezinárodní společnosti ze sektorů IT, on-line a finančních služeb, energetiky, výrobního průmyslu či veřejní zadavatelé. Je držitelem akreditace Úřadu průmyslového vlastnictví pro poskytování služby IP Scan pro grantový program Ideas Powered for Business – SME Fund. Studoval na Právnické fakultě Univerzity Karlovy a ve Velké Británii. Je autorem několika desítek odborných i populárně naučných článků převážně z oblasti práva duševního vlastnictví a kybernetické bezpečnosti.

Miroslav Lukeš
ředitel odboru OOB a KŘ MV, GŘ HZS ČR

Miroslav Lukeš

Plk. Ing. Miroslav Lukeš je ředitelem odboru ochrany obyvatelstva a krizového řízení na Generálním ředitelství Hasičského záchranného sboru České republiky. Podílí se na přípravě aktualizace balíku krizové legislativy, zejména krizového zákona a nově připravovaného zákona o kritické infrastruktuře. Zodpovídá za návrh a realizaci Informačního systému krizového řízení jako nástroje pro koordinaci a řízení zdolávání krizových situací a za modernizaci způsobu varování občanů před hrozícím nebezpečím. Studoval na Vysoké škole báňské v Ostravě, profesionálním hasičem je od roku 1991.

Martin Půlpán
Kybernetický expert a poradce, České Radiokomunikace a.s.

Martin Půlpán

Martin je technologický vizionář, zkušený manažer, podnikatel a kybernetický expert. V IT businessu se pohybuje téměř 30 let a v posledních 15 letech se věnoval zejména kybernetické bezpečnosti. Prošel si zahraničními firmami, velkými korporacemi, investičním fondem i akvizicemi. Víc jak 12 let úspěšně podnikal ve vlastní technologické firmě zaměřené na kybernetickou bezpečnost, kterou vybudoval společně se svou ženou prakticky od nuly. Nyní pomáhá firmám a organizacím s digitální transformací, udržitelným rozvojem s důrazem na kybernetickou bezpečnost a s inovativním přístupem v zavádění bezpečnostních řešení a služeb, které se přesně zaměřují na potřeby zákazníků a legislativních požadavků.

Michal Zedníček
Head of CyberSecurity Business Consulting, ALEF NULA, a.s.

Michal Zedníček

Michal Zedníček působí ve světě ICT od roku 2000. Na začátku kariéry spočívalo hlavní těžiště jeho práce v řízení zajištění designu, implementace a provozu komplikovaných ICT projektů. V roce 2007 se stal členem týmu ALEF, kde se nadchnul pro kybernetickou bezpečnost. Vybudoval celé konzultační oddělení, které se touto problematikou zabývá. Od března 2014 je zároveň členem pracovní skupiny „kybernetická bezpečnost“ v neziskové organizaci AFCEA. Jeho práce je opřená o dlouholetou zkušenost v oblasti zákaznických řešení se zaměřením na kybernetickou bezpečnost, architektury TOGAF a ITIL, systémovou integraci či klientská školení.

Jakub Dozbaba
Advokát, HAVEL & PARTNERS

Jakub Dozbaba

Mgr. Jakub Dozbaba se specializuje zejména na elektronické právní jednání a s tím související digitální transformaci v oblasti soukromého a veřejného práva, informační technologie a inovace. Právní poradenství poskytuje řadě českým i zahraničním společnostem při zavádění elektronického právního jednání do veřejnoprávních i soukromoprávních organizací. Jakub Dozbaba studoval také v Anglii a profesně před svým nástupem do HAVEL & PARTNERS absolvoval zahraniční stáž v Bruselu, v rámci které měl na starost úkoly související s evropskou legislativní činností v oblasti kybernetické bezpečnosti.

Pořadatel

Exponet s.r.o.

Již od roku 2000 se věnujeme event managementu, za sebou máme stovky realizovaných akcí a pěknou řádku spokojených klientů. Stejně dlouho pořádáme odborné IT konference, které si kladou za cíl seznamovat účastníky s novinkami v oboru, případovými studiemi i nabídkou produktů společností.