IT mezi paragrafy - jaro 2022

Popis akce

Konference proběhla 26.4.2022 v prezenční podobě (onsite) a také byla streamována (online). Registrovat se můžete i dodatečně a zhlédnout akci v plném rozsahu ze záznamu.

Tradiční setkání veřejné správy, zástupců soukromých společnosti a zájemců z odborné i laické veřejnosti. Budeme se opět zabývat aktuálními tématy:

  • aktuality z eGovernmentu
  • připravované změny nařízení eIDAS
  • náhrada vlastnoručního podpisu od 1.7. 2022
  • rušení rodných čísel v OP
  • novela směrnice o bezpečnosti sítí a informací – NIS 2
  • digitalizace procesů souvisejících se stavebním řízením
  • návrh systémových změn v oblasti spisové služby


Pro koho je akce určena: Odborná veřejnost z řad státní správy a samosprávy, management obcí, měst a regionů, široké spektrum zástupců municipialit, zástupci IT firem a dodavatelů, manažeři a zaměstnanci bankovních institucí, IT manažeři, IT specialisté a administrátoři

Konference proběhne v hybridní podobě, tedy prezenčně (onsite) a také bude streamována (online). Preferovanou formu účasti si můžete zvolit při registraci.

Závěrečnou zprávu z konference si můžete prohlédnout ZDE.

Cena

Online záznam
3.600 Kč + DPH


Datum a čas

26/04/2022
09:00 - 14:00h

Místo

Hotel Grandior, Praha / Online

Na Poříčí 1052/42

Praha 1

Z programu

Robert Piffl | Připravované změny Evropských právních předpisů a nařízení eIDAS v souvislostech, novinky v e-governmentu
Seznámíme vás s očekávanými změnami v nařízení eIDAS a jejich očekávaným dopadem do českého právního prostředí. Součástí příspěvku bude i představení možností nově připravovaných digitálních služeb, které budou mít zásadní dopady do života občanů EU, státních institucí a samosprávních územních celků. Prezentující Vás též seznámí s návrhy nařízení Digital Services Act , Digital Markets Act a AI Act, včetně souvisejících informací.

Dalibor Kovář | Elektronická náhrada úředně ověřeného podpisu
Přednášející Vás seznámí s brzy účinným ustanovením zákona o právu na digitální služby. Ta má potenciál značně ulehčit administrativní zátěž, které jsou vystaveni podepisující v různých agendách napříč českým právem. Asi nejvíce diskutovanou je agenda spojená s katastrem nemovitostí. V příspěvku zazní, jakými všemi způsoby bude (snad) již brzy možné elektronicky nahradit úředně ověřený podpis a co vše k tomu bude potřeba. Přednášející je spoluautorem legislativy i odborného právního komentáře k zákonu o právu na digitální služby.

Filip Beneš | Jednoznačná identifikace osob po zrušení zápisu rodných čísel do občanských průkazů
Od začátku roku 2024 už nebude součástí občanského průkazu rodné číslo. To souvisí se snahou utlumit používání tohoto jednoznačného osobního identifikátoru. Náhradou má být bezvýznamový směrový identifikátor (BSI). Na rozdíl od univerzálního a trvalého rodného čísla však bude mít každá fyzická osoba BSI více. Pro každý soukromoprávní subjekt bude mít fyzické osoba své vlastní BSI. Tato změna bude mít dopady mimo jiné na interní procesy a na výměnu údajů mezi jednotlivými subjekty soukromého i veřejného sektoru. Cílem přednášky je shrnout aktuální právní úpravu a její dopady, včetně představení toho, jak subjekty BSI pro své klienty získají a jaké otázky je třeba dále řešit.

Celý program

Přednášející


Robert Piffl
Poradce pro legislativu elektronických dokumentů
Ing. Robert Piffl vystudoval ČVUT FEL - katedru kybernetiky. Od roku 1992 se zabývá problematikou zejména elektronických forem dokumentů v rámci jejich životních cyklů a souvisejícími technologickými a legislativními aspekty. V letech 2005-2009 působil na Ministerstvu financí v autorském kolektivu připravujícím nový zákon o účetnictví a zákona o auditorech, účastnil se expertních jednání na mezinárodní úrovni v projektu ČSÚIS a v roce 2008 společně s kolektivem autorů dokončil práce na prováděcích předpisech k zákonu o účetnictví. Následně v letech 2010-2014 poradce náměstka ministra financí pro oblast e-dokumentů v gesci MF ČR, řešitel projektu e-fakturace na MF ČR, člen Národního fóra pro elektronickou fakturaci, zástupce MF v projektu "Elektronizace zadáváni veřejných výběrových řízení”, člen poradního orgánu ministra v oblasti elektronizace účetnictví a daňových předpisů, spoluautor právní úpravy zákona o dani z přidané hodnoty v souvislosti s elektronickou formou daňových dokladů. Od roku 2014 do roku 2018 poradce náměstka ministra vnitra pro ICT a komunikační technologie, člen poradního orgánu ministra vnitra - řídící skupiny elDAS, člen pracovní skupiny pro e-fakturaci při RVIS, člen "Cooperation Network for Electronic identification” v rámci elDAS. V současné době na Ministerstvu vnitra působí v týmu připravujícím nové právní předpisy v oblasti archivnictví a spisové služby. Společně s kolektivem autorů spoluautor publikace "Nařízení eIDAS: Komentář - Josef Donát, Robert Piffl, Martin Maisner”. Jako specialista na problematikou elektronických dokumentů a jejich evidence se detailní znalostí právních úprav je členem expertního týmu Institutu pro správu dokumentů a podílel se v roce 2021 na detailní analýze problematiky související s novu právní úpravou v oblasti stavebního práva v rámci veřejné zakázky pro MMR. V roce 2021 je též spoluautorem právní úpravy - vyhlášky upravující podmínky vedení zdravotnické dokumentace v elektronické podobě. V roce 2021 se aktivně podílel na práci pracovní skupiny při CEF e-Archiving, je členem pracovní skupiny pro tvorbu nového standardu elektronické fakturace a spoluautorem návrhu nového formátu pro elektronickou fakturaci ISDOC/PDF-A. V roce 2021 připravoval pro Odbor archivní správy a spisové služby na Ministerstvu vnitra návrhy materiálů k atestacím eSSL a připravoval s experty z Národního archivu novelizaci vyhlášky o podrobnostech výkonu spisové služby a dále pak na návrhu úpravy Národního standardu pro eSSL. V současné době též působí jako odborný poradce pro ŘSD v oblasti elektronických dokumentů, přičemž v rámci projektů v ŘSD se též zabývá problematikou CDE a BIM, kde posuzuje realizovat řešení tak, aby byly v souladu s právními úpravami.

Dalibor Kovář
vedoucí advokát, HAVEL & PARTNERS
JUDr. Dalibor Kovář je vedoucím advokátem v kanceláři HAVEL & PARTNERS se specializací na technologické právo, inovace, e-commerce, elektronické právní jednání a oblast smluvního práva. V oblasti digitalizace/elektronizace se zaměřuje především na zavádění elektronického právního jednání (paperless) do veřejnoprávních i soukromoprávních organizací a využívání elektronické identity. V posledních letech se jako zástupce odborné veřejnosti aktivně podílí na přípravě legislativních návrhů s cílem rozvoje eGovernmentu a prohloubení digitalizace České republiky. Ze smluvního práva se Dalibor vedle specializace na digitalizační aspekty věnuje zejména přípravě specifických a komplexních obchodních smluv, včetně smluv s mezinárodními aspekty, a analýze složitých závazkových vztahů.

Jaroslav Nechyba
Ředitel odboru Koncepce BIM, Česká agentura pro standardizaci
Vystudoval Střední průmyslovou školu elektrotechnickou, ale téměř od začátku své profesní kariéry v roce 1990 se zabývá stavebnictvím. Od roku 1996 byl ředitelem společnost Callida, kterou též spoluvlastnil až do roku 2017. Digitalizací stavebnictví se začal hlouběji zabývat již v roce 2012. V roce 2015 se stal členem Odborné rady pro BIM, kde mezi roky 2016 a 2018 vykonával funkci místopředsedy. Možnost proměnit přístup veřejného sektoru k zadávání a řízení veřejných stavebních zakázek směrem k větší transparentnosti a efektivitě přiměla Jaroslava Nechybu v roce 2018 opustit vlastní fungující firmu a postavit se do čela odboru Koncepce BIM České agentury pro standardizaci. Od prosince téhož roku také členem řídícího výboru evropské iniciativy EU BIM Task Group sdružující více jak 28 zemí. V roce 2020 se spolupodílel na vzniku celosvětové platformy Global BIM Network, aktivně přispěl také k vytvoření mezinárodního klasifikačního systému CCI a založení mezinárodní organizace CCIC pro jeho správu a rozvoj.

Tomáš Bezouška
President Institutu pro správu dokumentů, Architekt kybernetické bezpečnosti MZ ČR
Tomáš Bezouška vystudoval obor Podnikatelská informatika na Technické univerzitě v Liberci. Působí v roli architekta kybernetické bezpečnosti na Ministerstvu zdravotnictví, kde je zodpovědný mj. za metodické vedení resortních organizací v oblasti informační a kybernetické bezpečnosti a podílí se na realizaci projektů s národním i celoevropským přesahem. Současně je zakladatelem a presidentem Institutu pro správu dokumentů, odborného spolku zaměřujícího se na správu (nejen) digitálních dokumentů především ve veřejném sektoru. Podílí se na celé řadě aktivit v oblasti elektronizace veřejné správy, je členem pracovních skupin a odborných panelů zaměřujících se na digitalizaci procesů a efektivní využívání moderních informačních a komunikačních technologií. Přednáší o tématech z oblasti řízení správy dokumentů a digitalizace procesů veřejné správy. Je držitelem certifikátů CISA (Certified Information Systems Auditor, ISACA), TOGAF, ITIL, aj.

Filip Beneš
Advokát / Associate, ROWAN LEGAL
Mgr. Filip Beneš se věnuje oblasti ochrany osobních údajů a soukromí, informačních a komunikačních technologií, oblasti e-commerce, právům k duševnímu vlastnictví a smluvní agendě. Při poskytování poradenství klientům ze soukromého i veřejného sektoru využívá kombinace svých znalostí z oboru informačních technologií a práva. Filip poskytuje podporu klientům při vývoji a realizaci nových produktů a projektů, které dopadají na oblast soukromí a zpracování osobních údajů, při řešení bezpečnostních incidentů a při kontrolách ze strany Úřadu pro ochranu osobních údajů. Své zkušenosti v této oblasti získal především během celé řady implementačních projektů obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) pro významné klienty nejen z oblasti pojišťovnictví, bankovnictví, telekomunikací, energetiky a sdílené mobility, ale i pro orgány samospráv a veřejnoprávní společnosti. V oblasti práva informačních a komunikačních technologií poskytuje právní podporu klientům v tradičních oblastech jako je vývoj software a poskytování podpory a související nastavení licenčních aspektů, ale i v inovativnějších oblastech jako je online onboarding zákazníků, digitální identita a obecně digitalizace procesů. Při poskytování poradenství v oblasti e-commerce se Filip zaměřuje zejména na přípravu a optimální nastavení obchodních podmínek a dále na zajištění poskytování transparentních informací vůči spotřebitelům, ať jde o internetové obchody nebo jiné poskytovatele služeb působících v online prostředí.

Aleš Špidla
čestný prezident, Český institut manažerů informační bezpečnosti
Ing. Aleš Špidla vystudoval technickou kybernetiku, V roce 2011 jako ředitel odboru kybernetické bezpečnosti na ministerstvu vnitra ČR koncipoval strategii kybernetické bezpečnosti České republiky a zapojil se do diskusí nad věcným záměrem a potom i samotným zákonem o kybernetické bezpečnosti. Dále pracoval jako vedoucí sekce informatiky Státního ústavu pro kontrolu léčiv, ředitel odboru bezpečnostních politik ministerstva práce a sociálních věcí, manažer oddělení řízení rizik ve společnosti Price Waterhouse Coopers, poté ve státním podniku CENDIS, s.p. jako specialista pro kybernetickou bezpečnost a ve státním podniku NAKIT, s.p. jako vedoucí oddělení v sekci bezpečnosti. Poté působil jako manažer kybernetické bezpečnosti na Generálním finančním ředitelství. Je četným prezidentem Českého institutu manažerů informační bezpečnosti, garantem a pedagogem MBA studijního programu „Management a kybernetická bezpečnost“ a spolugarantem a pedagogem LL.M programu „Ochrana informací“ na Vysoké škole CEVRO Institut. Je zarputilým evangelizátorem problematiky kybernetické a informační bezpečnosti ve všech jejích aspektech. Přednáší na konferencích, vystupuje v médiích, publikuje články s touto tématikou.

Petr Kuchař
ředitel odboru Hlavního architekta eGovernmentu Ministerstva vnitra
Ing. Petr Kuchař vystudoval Fakultu elektrotechnickou ČVUT v Praze. V roce 1991 začátek podnikání, v roce 1992 spoluzaložil dnešní ABRA Software a.s., jednoho z velkých českých producentů ekonomického software pro firmy a podnikatele. Pracoval na vývoji několika řad sw ABRA v mnoha technických i manažerských rolích, naposledy jako ředitel pro strategické zákazníky. Během podnikání od roku 2007 členem ŘV a později i členem představenstva SPIS (dnes ICT Unie). Zakladatel a vedoucí pracovní skupiny pro Elektronické standardy výměny dat v ICTU, která stojí za českým národním standardem elektronické fakturace ISDOC. Od roku 2010 člen Mnohostranného národního fóra pro elektronickou fakturaci, zástupce České republiky v Evropském fóru pro elektronickou fakturaci. V listopadu 2014 opouští pozice v ABRA Software i ICT Unii a přijímá výzvu náměstka Ministerstva vnitra pracovat v roli Hlavního architekta eGovernmentu. Českou veřejnou správu chce posunout dopředu tím, že spolu s kolegy z odboru Hlavního architekta MV (OHA) definoval prováděcí dokumenty k Informační koncepci ČR, zejména Národní architektonický plán, a díky kompetencím OHA při schvalování výdajů na ICT dle zákona č.365/2000 i usnesení vlády č.12/2020 aplikuje jednoznačný výklad základních principů českého eGovernmentu na všechny projekty ICT, které od února 2020 musí mít jeho souhlasné stanovisko. Problematika elektronické identity a také elektronických identifikátorů fyzických osob patří mezi jeho hlavní profesní témata.

Další akce pořadatele

Kontajnery v praxi
Kontajnery v praxi

15/05/2024

Lindner Hotel Gallery Central, Bratislava / Online

  • Správa kontajnerových klastrov
  • Škálovanie a zabezpečenie aplikácií
  • Naprieč dátovými centrami aj cloudy
Cloud Computing Conference
Cloud Computing Conference

22/05/2024

Hotel Grandior, Praha / Online

  • Public nebo private?
  • Cloud ve veřejné správě
  • Multicloud management
Cybernity 2024
Cybernity 2024

20/06/2024

Konferenční centrum City, Praha

  • Téma 1
  • Téma 2
  • Téma 3
Cyber Attacks
Cyber Attacks

25/09/2024

Hotel Grandior, Praha / Online

  • Ransomware
  • DDoS útoky
  • Krádeže dat
Bezpečnosť a dostupnosť dát
Bezpečnosť a dostupnosť dát

22/10/2024

Lindner Hotel Gallery Central, Bratislava / Online

  • Bezpečnostné riziká AI
  • Efektívna ochrana a správa dát
  • Ochranu firemnej infraštruktúry
Umělá inteligence v IT infrastruktuře
Umělá inteligence v IT infrastruktuře

13/11/2024

Hotel Grandior, Praha / Online

  • AI v kyberbezpečnosti
  • Automatizace procesů
  • Strojové učení v aplikacích
IT Security Workshop
IT Security Workshop

19/03/2024

Hotel Grandior, Praha / Online

  • Obrana proti kybernetickým útokům
  • NIS2 a ZoKB
  • Případové studie a ukázky
Evidence dokumentů 2024: Připravte se na změny
Evidence dokumentů 2024: Připravte se na změny

07/03/2024

Hotel Grandium, Praha / Online

  • Legislativní změny v evidenci dokumentů
  • Atestace systémů eSSL
  • eDoklady a další projekty DIA
Kontejnery v praxi
Kontejnery v praxi

27/02/2024

Hotel Grandior, Praha / Online

  • Správa kontejnerových clusterů
  • Škálování a zabezpečení aplikací
  • Napříč datovými centry i cloudy
Jak se připravit na NIS2
Jak se připravit na NIS2

05/12/2023

Hotel Grandior, Praha

  • Zákon o kybernetické bezpečnosti
  • Identifikace povinných osob
  • Technický pohled na NIS2
Abacus servery 2023
Abacus servery 2023

19/10/2023

Clarion Congress Hotel Olomouc

  • DDR5 a PCI Express páté generace v praxi
  • A zase nové procesory
  • Nový hardware a RedHat
  • K čemu bude dobré CXL?
  • Případové studie
  • Zástupci výrobců
Kontajnery v praxi 2023
Kontajnery v praxi 2023

26/09/2023

Lindner Hotel Gallery Central, Bratislava

  • Správa kontajnerových klastrov
  • Škálovanie a zabezpečenie aplikácií
  • Naprieč dátovými centrami aj cloudy
IT mezi paragrafy
IT mezi paragrafy

25/04/2023

Hotel Grandior, Praha

  • eIDAS 2.0
  • eDokladovka
  • Atestace systémů eSSL
IT ve finančnictví
IT ve finančnictví

08/11/2022

Hotel Grandior, Praha

  • Udržitelné IT
  • Kyberbezpečnost
  • Bankovní identita
Atestace systémů spisových služeb
  • Legislativní východiska
  • Řešení Ministerstva vnitra
  • Atestace v souladu s normami
DEPO ve finálním znění
DEPO ve finálním znění

23/06/2021

online

  • Portál občana
  • Pravidla úřadování
  • E-dokumenty na cestách
DEPO v otázkách a odpovědích
  • Datové schránky a el. identifikace
  • Cloud ve veřejné správě
  • E-legalizace
DEPO a spisová služba
DEPO a spisová služba

05/05/2021

online

  • Vývoj legislativy
  • Změny ve vedení spisové služby
  • Atestace systémů eSSL
Bankovní identita
Bankovní identita

21/04/2021

online

  • Bankovní identita v souvislostech
  • Jak se napojit?
  • Případové studie a ukázky
Brunch s Rancher
Brunch s Rancher

31/03/2021

online

  • Open source řešení pro správu Kubernetes clusterů
  • Napříč datovými centry i cloudy
Co přinese DEPO?
Co přinese DEPO?

15/12/2020

online

  • Změny zákonů
  • Atestace systémů spisových služeb
  • Jmenné rejstříky
Zavedení kontejnerové platformy
  • Migrace aplikací na platformu
  • Řešení pro kontejnerové projekty
Endian UTM
Endian UTM

25/06/2020

webinář

  • Klíčové vlastnosti
  • Konfigurace systému
  • Jednotné ovládací prostředí
Od zítra digitálně: veřejný sektor
  • Digitalizace veřejné správy
  • Nesprávný úřední postup
  • Služební zákon a digitalizace
Obáváte se cílených útoků?
Obáváte se cílených útoků?

11/06/2020

webinář

  • Plně lokalizované řešení Bitdefender
  • Pokročilé mechanismy ochrany
  • Technologie HyperDetect ™
Od zítra digitálně: soukromý sektor
  • Elektronické uzavírání smluv
  • Komunikace se zaměstnanci
  • Elektronické podepisování
Elektronická identifikace
Elektronická identifikace

28/04/2020

webinář

  • Principy a úrovně záruk
  • Nové povinnosti od 1.7.2020
  • Ztráta e-identity
Online prodejcem ze dne na den?
Online prodejcem ze dne na den?

22/04/2020

webinář

  • Přechod na online prodej
  • Nastavení obchodních podmínek
  • Nové povinnosti vůči spotřebitelům
Elektronické podpisy
Elektronické podpisy

21/04/2020

webinář

  • Druhy certifikátů
  • Mýty o časových razítkách
  • Vícenásobné podepisování
IT projekt v ohrožení
IT projekt v ohrožení

16/04/2020

webinář

  • Pozastavení projektu
  • Důsledky prodlení
  • Korektní ukončení projektu
Elektronická fakturace a oběh dokladů
  • Pravidla práce s e-fakturami
  • Oběh daň. dokladů v nouzovém stavu
  • Příjem a zpracování došlých faktur
Práce s e-dokumenty v nouzovém stavu
  • Požadavky dle právních předpisů
  • Zjednodušení v nouzovém stavu
  • Práce z domova a na dálku
Právní aspekty nouzového stavu
Právní aspekty nouzového stavu

31/03/2020

webinář

  • Pracovněprávní vztahy
  • Smluvní právo
  • Podpora zaměstnavatelů a OSVČ

Pořadatel

Exponet s.r.o.

Již od roku 2000 se věnujeme event managementu, za sebou máme stovky realizovaných akcí a pěknou řádku spokojených klientů. Stejně dlouho pořádáme odborné IT konference, které si kladou za cíl seznamovat účastníky s novinkami v oboru, případovými studiemi i nabídkou produktů společností.