26/04/2022
Hotel Grandior, Praha / Online
- Změny nařízení eIDAS a jejich dopady
- Digitalizace procesů stavebního řízení
- El. náhrada ověřeného podpisu
Přednášející
Petr Kuchař
Ing. Petr Kuchař vystudoval Fakultu elektrotechnickou ČVUT v Praze. V roce 1991 začátek podnikání, v roce 1992 spoluzaložil dnešní ABRA Software a.s., jednoho z velkých českých producentů ekonomického software pro firmy a podnikatele. Pracoval na vývoji několika řad sw ABRA v mnoha technických i manažerských rolích, naposledy jako ředitel pro strategické zákazníky. Během podnikání od roku 2007 členem ŘV a později i členem představenstva SPIS (dnes ICT Unie). Zakladatel a vedoucí pracovní skupiny pro Elektronické standardy výměny dat v ICTU, která stojí za českým národním standardem elektronické fakturace ISDOC. Od roku 2010 člen Mnohostranného národního fóra pro elektronickou fakturaci, zástupce České republiky v Evropském fóru pro elektronickou fakturaci. V listopadu 2014 opouští pozice v ABRA Software i ICT Unii a přijímá výzvu náměstka Ministerstva vnitra pracovat v roli Hlavního architekta eGovernmentu. Českou veřejnou správu chce posunout dopředu tím, že spolu s kolegy z odboru Hlavního architekta MV (OHA) definoval prováděcí dokumenty k Informační koncepci ČR, zejména Národní architektonický plán, a díky kompetencím OHA při schvalování výdajů na ICT dle zákona č.365/2000 i usnesení vlády č.12/2020 aplikuje jednoznačný výklad základních principů českého eGovernmentu na všechny projekty ICT, které od února 2020 musí mít jeho souhlasné stanovisko. Problematika elektronické identity a také elektronických identifikátorů fyzických osob patří mezi jeho hlavní profesní témata.Aleš Špidla
Ing. Aleš Špidla vystudoval technickou kybernetiku, V roce 2011 jako ředitel odboru kybernetické bezpečnosti na ministerstvu vnitra ČR koncipoval strategii kybernetické bezpečnosti České republiky a zapojil se do diskusí nad věcným záměrem a potom i samotným zákonem o kybernetické bezpečnosti. Dále pracoval jako vedoucí sekce informatiky Státního ústavu pro kontrolu léčiv, ředitel odboru bezpečnostních politik ministerstva práce a sociálních věcí, manažer oddělení řízení rizik ve společnosti Price Waterhouse Coopers, poté ve státním podniku CENDIS, s.p. jako specialista pro kybernetickou bezpečnost a ve státním podniku NAKIT, s.p. jako vedoucí oddělení v sekci bezpečnosti. Poté působil jako manažer kybernetické bezpečnosti na Generálním finančním ředitelství. Je četným prezidentem Českého institutu manažerů informační bezpečnosti, garantem a pedagogem MBA studijního programu „Management a kybernetická bezpečnost“ a spolugarantem a pedagogem LL.M programu „Ochrana informací“ na Vysoké škole CEVRO Institut. Je zarputilým evangelizátorem problematiky kybernetické a informační bezpečnosti ve všech jejích aspektech. Přednáší na konferencích, vystupuje v médiích, publikuje články s touto tématikou.Robert Piffl
Ing. Robert Piffl vystudoval ČVUT FEL - katedru kybernetiky. Od roku 1992 se zabývá problematikou zejména elektronických forem dokumentů v rámci jejich životních cyklů a souvisejícími technologickými a legislativními aspekty. V letech 2005-2009 působil na Ministerstvu financí v autorském kolektivu připravujícím nový zákon o účetnictví a zákona o auditorech, účastnil se expertních jednání na mezinárodní úrovni v projektu ČSÚIS a v roce 2008 společně s kolektivem autorů dokončil práce na prováděcích předpisech k zákonu o účetnictví. Následně v letech 2010-2014 poradce náměstka ministra financí pro oblast e-dokumentů v gesci MF ČR, řešitel projektu e-fakturace na MF ČR, člen Národního fóra pro elektronickou fakturaci, zástupce MF v projektu "Elektronizace zadáváni veřejných výběrových řízení”, člen poradního orgánu ministra v oblasti elektronizace účetnictví a daňových předpisů, spoluautor právní úpravy zákona o dani z přidané hodnoty v souvislosti s elektronickou formou daňových dokladů. Od roku 2014 do roku 2018 poradce náměstka ministra vnitra pro ICT a komunikační technologie, člen poradního orgánu ministra vnitra - řídící skupiny elDAS, člen pracovní skupiny pro e-fakturaci při RVIS, člen "Cooperation Network for Electronic identification” v rámci elDAS. V současné době na Ministerstvu vnitra působí v týmu připravujícím nové právní předpisy v oblasti archivnictví a spisové služby. Společně s kolektivem autorů spoluautor publikace "Nařízení eIDAS: Komentář - Josef Donát, Robert Piffl, Martin Maisner”. Jako specialista na problematikou elektronických dokumentů a jejich evidence se detailní znalostí právních úprav je členem expertního týmu Institutu pro správu dokumentů a podílel se v roce 2021 na detailní analýze problematiky související s novu právní úpravou v oblasti stavebního práva v rámci veřejné zakázky pro MMR. V roce 2021 je též spoluautorem právní úpravy - vyhlášky upravující podmínky vedení zdravotnické dokumentace v elektronické podobě. V roce 2021 se aktivně podílel na práci pracovní skupiny při CEF e-Archiving, je členem pracovní skupiny pro tvorbu nového standardu elektronické fakturace a spoluautorem návrhu nového formátu pro elektronickou fakturaci ISDOC/PDF-A. V roce 2021 připravoval pro Odbor archivní správy a spisové služby na Ministerstvu vnitra návrhy materiálů k atestacím eSSL a připravoval s experty z Národního archivu novelizaci vyhlášky o podrobnostech výkonu spisové služby a dále pak na návrhu úpravy Národního standardu pro eSSL. V současné době též působí jako odborný poradce pro ŘSD v oblasti elektronických dokumentů, přičemž v rámci projektů v ŘSD se též zabývá problematikou CDE a BIM, kde posuzuje realizovat řešení tak, aby byly v souladu s právními úpravami.Tomáš Bezouška
Tomáš Bezouška vystudoval obor Podnikatelská informatika na Technické univerzitě v Liberci. Působí v roli architekta kybernetické bezpečnosti na Ministerstvu zdravotnictví, kde je zodpovědný mj. za metodické vedení resortních organizací v oblasti informační a kybernetické bezpečnosti a podílí se na realizaci projektů s národním i celoevropským přesahem. Současně je zakladatelem a presidentem Institutu pro správu dokumentů, odborného spolku zaměřujícího se na správu (nejen) digitálních dokumentů především ve veřejném sektoru. Podílí se na celé řadě aktivit v oblasti elektronizace veřejné správy, je členem pracovních skupin a odborných panelů zaměřujících se na digitalizaci procesů a efektivní využívání moderních informačních a komunikačních technologií. Přednáší o tématech z oblasti řízení správy dokumentů a digitalizace procesů veřejné správy. Je držitelem certifikátů CISA (Certified Information Systems Auditor, ISACA), TOGAF, ITIL, aj.Dalibor Kovář
JUDr. Dalibor Kovář je vedoucím advokátem v kanceláři HAVEL & PARTNERS se specializací na technologické právo, inovace, e-commerce, elektronické právní jednání a oblast smluvního práva. V oblasti digitalizace/elektronizace se zaměřuje především na zavádění elektronického právního jednání (paperless) do veřejnoprávních i soukromoprávních organizací a využívání elektronické identity. V posledních letech se jako zástupce odborné veřejnosti aktivně podílí na přípravě legislativních návrhů s cílem rozvoje eGovernmentu a prohloubení digitalizace České republiky. Ze smluvního práva se Dalibor vedle specializace na digitalizační aspekty věnuje zejména přípravě specifických a komplexních obchodních smluv, včetně smluv s mezinárodními aspekty, a analýze složitých závazkových vztahů.Filip Beneš
Mgr. Filip Beneš se věnuje oblasti ochrany osobních údajů a soukromí, informačních a komunikačních technologií, oblasti e-commerce, právům k duševnímu vlastnictví a smluvní agendě. Při poskytování poradenství klientům ze soukromého i veřejného sektoru využívá kombinace svých znalostí z oboru informačních technologií a práva. Filip poskytuje podporu klientům při vývoji a realizaci nových produktů a projektů, které dopadají na oblast soukromí a zpracování osobních údajů, při řešení bezpečnostních incidentů a při kontrolách ze strany Úřadu pro ochranu osobních údajů. Své zkušenosti v této oblasti získal především během celé řady implementačních projektů obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) pro významné klienty nejen z oblasti pojišťovnictví, bankovnictví, telekomunikací, energetiky a sdílené mobility, ale i pro orgány samospráv a veřejnoprávní společnosti. V oblasti práva informačních a komunikačních technologií poskytuje právní podporu klientům v tradičních oblastech jako je vývoj software a poskytování podpory a související nastavení licenčních aspektů, ale i v inovativnějších oblastech jako je online onboarding zákazníků, digitální identita a obecně digitalizace procesů. Při poskytování poradenství v oblasti e-commerce se Filip zaměřuje zejména na přípravu a optimální nastavení obchodních podmínek a dále na zajištění poskytování transparentních informací vůči spotřebitelům, ať jde o internetové obchody nebo jiné poskytovatele služeb působících v online prostředí.Jaroslav Nechyba
Vystudoval Střední průmyslovou školu elektrotechnickou, ale téměř od začátku své profesní kariéry v roce 1990 se zabývá stavebnictvím. Od roku 1996 byl ředitelem společnost Callida, kterou též spoluvlastnil až do roku 2017. Digitalizací stavebnictví se začal hlouběji zabývat již v roce 2012. V roce 2015 se stal členem Odborné rady pro BIM, kde mezi roky 2016 a 2018 vykonával funkci místopředsedy. Možnost proměnit přístup veřejného sektoru k zadávání a řízení veřejných stavebních zakázek směrem k větší transparentnosti a efektivitě přiměla Jaroslava Nechybu v roce 2018 opustit vlastní fungující firmu a postavit se do čela odboru Koncepce BIM České agentury pro standardizaci. Od prosince téhož roku také členem řídícího výboru evropské iniciativy EU BIM Task Group sdružující více jak 28 zemí. V roce 2020 se spolupodílel na vzniku celosvětové platformy Global BIM Network, aktivně přispěl také k vytvoření mezinárodního klasifikačního systému CCI a založení mezinárodní organizace CCIC pro jeho správu a rozvoj.